Sunday, September 10, 2006

WaPo's 911 conspiracy article

A couple of things about WaPo's 911 conspiracy article from Friday:
1. It was on C1.
2. They gave the story some reasonable credibility before they tried the X-files thing.
3. As I've mentioned earlier, all the previous reporting on the Howard Scripps / Ohio U poll was very trashy - including quoting The Onion.
4. The article has been published in quite a few places - including WaPo and MSNBC (at least). However, GoogleNews appears to have been able to ignore most of it.

According to googlenews, the Seattle Times is the only newspaper with the story (and they went with the un-X-filey headline: "The 9/11 conspiracy plots thicken"
Incidently, the Seattle Times drops the last 10 paras of wapo's story, which is the garbage end:
"If you note the glinting sunlight and angle of wings and you're honest about vectors and maybe the hashish is kicking in, you'll realize there were no planes ."
5. For one reason or other, WaPo changed the headline from "Their Edifices Of Lies" to "The Disbelievers"
6. The story is the 'most viewed' at WaPo.

7. from the scrippshoward poll:
"The poll found that a majority of young adults give at least some credence to a 9/11 conspiracy compared to less than a fourth of people 65 or older. Members of racial and ethnic minorities, people with only a high school education and Democrats were especially likely to suspect federal involvement in 9/11."

all curious.

No comments: